Microsoft is back with a vengeance

In: Companies / 27 comments

9 Apr 2012

They finally got the idea: they are no longer leaders but followers.

After 10 years of constantly dropping, lowering the quality of their products, the market perception on the company and ultimately the company’s value, it seems the guys finally understood this harsh reality: they are no longer the leaders they were 15 years ago. Therefore, they are no longer able to do what they want and expect the market to follow unconditionally. Now, if they go one way and Apple goes the other, the market will follow Apple. So they – Microsoft – must go in the same direction. Let’s see what they did:

  • Stores. It sounds stupid but this is one of Microsoft’s important moves in the last year. They saw Apple had stores and they made ones too. For the moment, this is only in America, but wherever Apple has a store, Microsoft made one too. Right next door. That is, not in the same mall, but right across. And they look exactly like Apple stores. Entering such a store, I finally understood what Microsoft does, after years of thinking Microsoft is only about Windows and Office. In the store, there were people ready to educate and delight me, to show me how to use Microsoft’s thousands of applications at home.
  • Operating system. From the others (Apple again, of course) they learned that the mobile phone part is more important that the desktop part. They understood (finally, after 10 years of a pathetic Windows mobile) that porting is done from the mobile phone to the desktop and not the other way around. They are doing this, and it seems Windows 8 is getting increasingly more traction.
  • AppStore. As much as I don’t like this for the sake of Avangate, they finally understood that they must help software providers make money.
  • Changing programming paradigms. All the internal changes related to product development procedures led to better and more agile products and, most of all, to products delivered on time. Where are those times when Microsoft delivered an operating system two years after the date it was promised? And even then it was incomplete, waiting for SP1.

All this – and more – shows us that Microsoft is no longer arrogant. It doesn’t believe it is God’s gift to the Earth and everything it does here is good. They started looking around, accepting that others do things better than they do, and acting accordingly. I think they could use this exercise in humility. The best evidence is that the value of their shares has already started to grow. And I expect – unless they make a major mistake – that they will continue to grow. If (there are many ifs, but the premises are good) they treat two major assets correctly: Skype and Nokia, if Windows 8 doesn’t make a blunder in the end, and especially if Apple continues the blunders started with iPad (3, new, whatever you want…) and within iPhone.

If all this happens, Microsoft might become once again a big company. But even if it doesn’t, I think they are still in the game for a new beginning. A more humble and hardworking beginning. Not an arrogant one, like last time.

(English version by Teodora Popescu)

Original Romanian version
Microsoft se intoarce si se razbunaIn sfarsit au inteles: nu mai sunt leaderi, sunt follow-eri.

Dupa 10 ani in care Microsoft s-a dus din ce in ce mai jos, scazand calitatea produselor, perceptia pietei asupra firmei si in final valoarea companiei, pare ca in sfarsit tinerii au inteles realitatea cruda: nu mai sunt leaderul care erau acum 15 ani. Prin urmare, nu mai sunt in masura sa faca ce vor ei, urmand ca piata sa ii urmeze neconditionat. Acum, daca ei trag intr-o parte si Apple trage in partea cealalta, piata ii va urma pe Apple. Asa ca si ei – Microsoft – trebuie sa mearga in aceeasi directie. Sa vedem deci ce au facut:

  • Magazine. Suna stupid, dar asta este una din miscarile importante ale Microsoft din ultimul an. Au vazut ca Apple are magazine si au facut si ei. In America deocamdata, dar peste tot pe unde are Apple au facut si ei. Chiar “next door”. Adica nu “in acelasi mall”, ci chiar vizavi. Si arata exact ca magazinele Apple. Intrand intr-un astfel de magazin am inteles in sfarsit ce face Microsoft, dupa ce ani de zile am crezut ca Microsoft este doar despre Windows si Office. In magazin oameni care sa imi faca educatie, sa ma incante. Sa imi arate cum folosesc cele un milion de aplicatii Microsoft in casa.
  • Sistemul de operare. Au vazut la altii (din nou Apple, of course) ca la un sistem de operare partea de mobil este mai importanta decat partea de desktop. Au inteles (in sfarsit, dupa 10 ani de Windows Mobile jalnic) ca portarea se face dinspre mobil spre desktop si nu invers. Executa asta si pare ca Windows 8 capata din ce in ce mai multa tractiune.
  • AppStore. Oricat nu mi-ar place asta pentru business-ul Avangate, au inteles si ei ca trebuie sa-i ajute pe furnizorii de software sa faca bani.
  • Schimbarea paradigmelor de programare. Toate schimbarile interne legate de procedurile de dezvoltare a produselor au condus la produse mai bune, mai agile si mai ales livrate la timp. Unde sunt anii din spate, in care Microsoft livra un sistem de operare doi ani dupa data la care a fost promis? Si chiar si atunci incomplet, asteptand SP1.

Toate astea – si multe altele – ne arata ca Microsoft nu mai este arogant. Nu mai crede ca este darul lui Dumnezeu pe pamant si ca tot ce fac ei este bine. Au inceput sa se uite in jur, sa accepte ca altii fac mai bine ca ei si sa execute in consecinta. Exercitiul asta de umilinta cred ca le prinde bine. Dovada cea mai buna este ca valoarea actiunilor deja a inceput sa creasca. Si ma astept – daca nu fac ei vre-o greseala majora – sa continue sa creasca. Daca (sunt multi de daca, dar premisele sunt bune) trateaza corect doua “asset-uri” majore: Skype si Nokia, daca nu gafeaza pe final Windows 8, mai ales daca Apple continua gafele incepute cu iPad (3, new, cum vreti…) si in iPhone.

Daca toate astea se intampla este posibil ca Microsoft sa ajunga din nou o companie mare. Dar chiar daca nu, cred ca deja sunt in carti pentru un nou inceput. Unul mai umil, mai muncitor. Nu arogant, ca data trecuta.

Comments

Avatar

Bogdan Tudor

April 9th, 2012 at 8:43 am

Salut Radu,

Ai mare dreptate, umilinta (modestia) este esentiala pentru MS in acest moment si in plus, daca adauga si produse de succes au o mare sansa. Iar Windows Phone este in acest moment cea mai buna platforma pe mobil.
Eu il folosesc acum si stiu ca si tu ai incercat sa il folosesti, la inceput cu probleme. Ai continuat?

MS are avantajul major al platformei integrate Desktop/Laptop/Tableta/Mobil care se anunta Windows 8. Daca se va mentine trendul inceput pe mobil sunt o carte castigatoare.

Consumatorii nu vor sa lucreze cu liderii, ci cu companii dedicate nevoilor sale!

Reply to this comment

    Avatar

    Radu

    April 9th, 2012 at 9:09 am

    In continuare am telefonul din US cu Phone7. E mult mai bun decat Windows Mobile, dar inca are probleme si sper ca Phone8 o sa fie mai bun. In alta ordine de idei, platforma integrata are si Apple 🙂

    Reply to this comment

Avatar

Andrei Tudor

April 9th, 2012 at 9:30 am

Eu cred ca Microsoft sunt mult prea departe de-as fi spus ultimul cuvant ca si lider.

Ce le trebuie lor acum este un pic de inovatie, inovatie autentica. Sa vina cu ceva 100% “made by Microsoft”. Si asta cred ca se va intampla cand de la carma Microsoft va pleca “garda veche”.

E drept ca ani la rand s-au comportat cu aroganta si sictir, cel putin la adresa dezvoltatorilor de software. E drept ca ani la rand a fost autist in ceea ce priveste drumul corect. Dar si-au revenit si si-au revenit frumos. Tot ce s-a dezvoltat de la .NET 3.5 incoace este ok si pe spinarea lui imping in fata multe.

Din punctul meu de vedere, cel putin pe segmentul de dezvoltare aplicatii software (platforma .NET) este superioara a tot ce este acum prezent pe piata: scalabilitate, integrare, instrumente, comunitate, etc.

Poate-ar trebuisa vedem si partea asta….

Reply to this comment

    Avatar

    Alex N

    April 10th, 2012 at 10:42 am

    Teorii…sistemele de operare la ora actuala sunt pe pierdere,Microsoft nu castiga din Windows nimic,nici Apple ,Google a dat varianta lui de Linux pe gratis.Gigantii sunt pe plus toti cu o singura exceptie:Microsoft care are datorii extrem de mari (s-ar putea sa fie chiar aproape de faliment) dar rezista.De cel putin 10 ani nu am mai vazut limbaje noi ,tehnologii noi.Totul s-a perfectionat ,a ajuns la maturitate,in rest toate bune dar noutatea lipseste.Cu siguranta revin la moda telefoanele mobile clasice ,o sa fiti surprinsi.Cine mizeaza acum pe dispozitive simple cu functii utile ,concrete va castiga.Lumea este obosita de atata culoare si zero inovatie sa nu mai zic fiabilitate .Sunt ferm convins ca punctul critic a fost atins si lucrurile vor reveni la normal.Deja tehnologiile sunt disponibile publicului larg pe gratis ceea ce ma bucura si-mi da sperante.Va castiga cel care va face ceva bun pentru omenire, cel ce va incerca sa schimbe(subliniez ,doar sa incerce) in bine sau sa indrepte ceva.Poate la Apple s-a intamplat ceva in acest sens dar nu sunt ferm convins.Pana nu ne schimbam optica cu totii (consumatori,producatori) nu se va intampla nimic.Greii au bani si vor mai multi si am impresia ca la un moment dat se vor dizolva ,exemplul de la Microsoft este graitor.Este timpul unor startup-uri ,unui nou inceput.Cei mai mari apeleaza la cei mici si asta ar trebui sa ne faca mai fericiti zic eu… Toate cele bune.

    Reply to this comment

      Avatar

      Radu

      April 10th, 2012 at 5:12 pm

      Man, esti complet gresit cand spui ca ms nu castiga din windows. Actually castiga doar din windows, office si xbox. La fel gresesti cand spui ca sunt inglodati in datorii. Vezi ca cifrele sunt publice.

      Reply to this comment

        Avatar

        Alex N

        April 23rd, 2012 at 10:39 am

        La multi ani pentru toti cei care isi serbeaza ziua ,Sf Gheorghe!

        la 30 septembrie 2010 Microsoft inregistreaza o datorie de 10,7 miliarde restanta , poate ma insel eu.Datoria pe termen scurt 1 miliard…Nu stiu cum interpretati dvs cifrele.Pretul pe actiune este departe …chiar si asta reflecta situatia precara in care este compania.Cifrele sunt chiar de pe portalul corporatiei.Eu care sunt novice in ale afacerilor ma declar invins la acest capitol .
        Cand s-a retras Gates ,mi-am pus o problema ,de ce a facut-o? Ma intreb ce se intampla cu un actionar care pleaca dat afara dintr-o corporatie americana? Nu cumva trece pe la banca? Sunt putin debusolat poate ma lamuriti dvs ;-).Daca exista profit din Windows OS e ceva ce-mi scapa.

        Cu stima,
        Alexandru

        Reply to this comment

Avatar

Dragos Salageanu

April 9th, 2012 at 9:58 am

Perfect de acord. MS se comporta mult peste asteptari in ultimul timp si a reusit (culmea!) sa devina o companie mai hip decat Apple (care incepe sa miroase a mainstream). Raman insa doua probleme mari cat zidul chinezesc, in a caror rezolvare sta, de facto, succesul si viitorul companiei:
1. Ability to execute. MS sta inca foarte prost la capitolul asta, iar cauzele sunt adanc inradacinate in cultura companiei. Prea mult cod portat dintr-o parte in alta, prea multe compromisuri facute prea mult timp, aduc acum un pret foarte mare care trebuie platit, din pacate intr-o resursa in care compania este foarte saraca: timpul. Chiar si magnificul Windows “7.5” Phone, pe mirificul Nokia Lumia 900 este plin de bubite si arata ca sub capota foarte polisata si inovatoare (pe bune) mai e foarte, foarte mult de lucru. Timp sa fie…
2. Banii. Prea multi. Stiu ca e paradoxal, dar asculta-mi argumentul: prietenul Bill, oricati tantari ar hali el acum si cat de umanist o fi devenind, a fost toata viata lui un rent seeker. MS a prosperat 70% prin impunerea de standarde in gatul pietei (embrace, extend, extinguish) si doar minoritar prin dezvoltarea de produse excelente (au fost si alea si nu putine, stiu, dar nu alea au transformat MS in gigantul care era acum 10 ani). Atata timp cat MS castiga $15 la fiecare Android vandut si d-zeu mai stie cate carlige din astea are prin piata, va avea o viata prea frumoasa ca sa-si bata capul cu dezvoltarea de produse incredibile. Cultura corporate MS este despre a face bani, nu despre a produce valoare si, din pacate, MS nu va cunoaste niciodata foamea si disperarea care sa alimenteze o revolutie disruptiva.
Parerea mea. Desigur, nu am insight-ul tau in ceea ce face MS si nici nu am o bila de cristal. Pe moment, ma bucur ca MS tine piata in echilibru si continua sa fie un jucator “in carti”.

Reply to this comment

Avatar

Alexandru Molodoi

April 9th, 2012 at 10:00 am

La anvergura lor, au dat dovada de multa agilitate in ultima vreme (Windows Phone, Windows 8, Office 365).
Acum, ei duc doua mari lupte: pe consumer/small business si pe enterprise. Cred c-ar avea mare succes daca le-ar combina ingenios asa incat sa cumperi la serviciu pentru ca-ti place cu ce te joci acasa si invers.

Si daca mai adauga si multi jurnalisti convinsi.. sigur iese ceva 🙂

Reply to this comment

    Avatar

    Dragos Salageanu

    April 9th, 2012 at 10:11 am

    Pe enterprise problemele sunt mult mai dificil de rezolvat (sau chiar explicat) decat pe piata consumer. Dezintegrarea RIM (si ne putem uita si la situatia jucatorilor din alte industrii: DELL, HP) este o lectie foarte dura despre cum socoteala de acasa nu se potriveste cu aia din targ. Acum 12 ani, cand m-am angajat intr-o organizatie foarte corporate, echipamentele pe care le aveam la dispozitie costau cat salariul meu pe jumatate de an (sau un an?) si erau mult peste tot ce mi-as fi permis eu sa-mi cumpar. Acum, un consumer average (ok, cat de cat hipster), face de ras un manager de multinantionala cam la toate capitolele in privinta infrastructurii IT, pe orice metric vrem sa masuram: de la putere de calcul, cloud integration, bandwidth, bla.
    Piata enterprise inca nu a reusit sa integreze o gramada de issues, de la ce inseamna azi existenta sociala digitala a omuletilor, la redefinirea privacy-ului, la redefinirea personal computing-ului, etc.
    Nu, nu fac parte din corul alora care striga “bring your own device” sau “cloudu’ e viitoru'”, dar problemele astea trebuiesc abordate. A strange capacul pe oala nu e o solutie prea durabila.

    Reply to this comment

Avatar

Cosmin Vilcu

April 9th, 2012 at 11:01 am

Decat sa misti MS intr-o directie, intr-o zona fara confort, mai bine inveti un elefant sa danseze.
Nu cred ca se vor putea misca asa de repede ca si piata, asta daca vorbim de piata de Mobile, acolo unde vor sa ajunga.
Dureros este ca un SO cvasi inchis cum e Bada OS avea in Q4 2001 mai multa cota de piata decat Microsoft, iar Windows Mobile 6.5 are mai multa cota de piata decat Windows Phone 7.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:World-Wide-Smartphone-Market-Share.png

Reply to this comment

    Avatar

    Dragos Salageanu

    April 9th, 2012 at 11:13 am

    Este si nu este relevant. Sa nu uitam ca, la fel ca orice organizatie de dimensiuni gigantice, MS nu este un monolit. Inertia interna a MS este rezultanta inertiilor multor echipe si proiecte, unele anacronice si extrem de contraproductive, altele extrem de “lean” si de inovatoare. Tine de politica interna, de capacitatea leadership-ului si de rabdarea board-ului si al shareholderilor de a selecta din multiplele optiuni interne cea care trebuie empower-uita si care poate defini viitorul companiei. O companie de talia asta poate da scurt cu jucariile de pamant si poate veni cu un produs care sa schimbe multe lucruri pe piata. Asa cum, ca si comparatie, ochetzii lui Gogule pot fi un flop in genul Google Wave, sau pot redefini modul in care interactionam cu tehnologia (probably the former, dar na, comparatia sta in picioare).
    La fel cum faptul ca MS domina piata acum 10 ani nu implica o pozitie de leadership in prezent, la fel si anii de declin nu implica faptul ca MS se va juca de-a prinsa pentru totdeauna (historical fallacy).
    Sunt optimist in privinta MS (chit ca este o companie de a caror produse si a carui ecosistem m-am desprins aproape complet in urma cu multi ani, daca ar fi sa am un bias personal ar fi in sens invers, te asigur), deoarece demonstreaza ca a INTELES o lectie extrem de importanta. Spre deosebire de Yahoo, DELL, HP, RIM si multi altii. Dar, din momentul actual, orice comeback posibil se masoara in cincinale, daca nu in decenii. Nu o sa se intample nimic in 2013 care sa scuture in mod fundamental trend-urile actuale.

    Reply to this comment

Avatar

Bogdan

April 9th, 2012 at 11:07 am

Radu am citi articolul tau, este interesant, dar sa stii ca istoria se repeta. Cine-si mai aduce aminte de razboiul Netscape vs. Internet Explorer. In cele din urma Microsoft a castigat batalia, Netscape a disparut din piatza, iar ei au avut o cota de piatza de neegalat. Totusi in aceste conditii au dat cu piciorul la ce au castigat. Stim ce a urmat si stim cum Internet Explorer a pierdut teren si a ramas cu brandul afectat pana si astazi – chiar daca au trecut mai bine de 10 ani de atunci.
Daca Microsoft ar fi invatat din greseli ar fi fost mult mai departe.
Vorba lui Nicolae Iorga, este bine sa-ti cunosti istoria daca nu vrei sa nu se repete…

Poate ne aducem aminte:
-Windows Pocket PC – Phone Edition,
-Winodws XP Table PC Edition.
Apple a luate aceste concepte vechi de peste 10 de ani, si a devenit lider de piatza.

Asteptam sa auzim numai de bine de la Microsoft, poate reusesc sa se reinventeze si sa inteleaga unde au gresit. Operational vorbind cred ca stau mult mai bine decat competitorii lor.

Reply to this comment

Avatar

Jan Lukacs

April 9th, 2012 at 12:56 pm

Sunteti prea optimisti. Va rog sa va uitati la acest video (posibil uni sa-l fi vazut deja):
http://www.extremetech.com/computing/122125-how-real-people-will-use-windows-8-on-the-desktop-video
Noi am incercat windows 8 la birou si in cateva minute am pierdut numaratoarea de WTF-uri.
Cateva din problemele structurale pe care le vad eu la MS:
1. design by committee (ultimul exemplu win8 – a inceput bine, se indreapta cu pasi repezi spre dezastru)
2. mantra lor cu backward compatibility
3. probleme software/hardware datorate 3rd partry-urilor care sunt puse pe seama MS de end user
4. lipsa de directie (Ray Ozzie era marea speranta, l-au dat afara)
5. nu inteleg web-ul din pacate nici in anul 2012 (live sky hotmail drive bing mesh azure silverlight)

Reply to this comment

    Avatar

    Iuliana Butuc-Cerchez

    April 9th, 2012 at 1:17 pm

    @Jan: Asa-zisul reportaj este mult prea inechitabil ca sa poata fi considerat drept reper. Sigur sunt si unele aspecte bine mentionate acolo, dar sa compari Windows 8 folosit de un bunic pe desktop cu un iOS folosit de o pustoaica pe iPad este ca si cum ai compara banane cu prune. 🙂 Sincer, doar gandindu-ne la profilul celor 2 consumatori poti sa vezi cat de subiectivi sunt cei de la ExtremeTech. Un bunic se va descurca mult mai greu fata de un copil chiar si de 2 ani si jumatate punandu-i pe amandoi in fata aceluiasi gadget.

    Reply to this comment

    Avatar

    Dragos Salageanu

    April 9th, 2012 at 1:32 pm

    Fair, discutia e mai mult despre masura in care MS are sau nu o sansa apreciabila la viitor. Totusi, am cateva observatii:
    1. Voi nu ati testat un produs finit. Sigur, daca experienta ne invata ceva, e posibil ca nici varianta finala sa nu fie un produs finit.
    2. Backward compatibility este intr-adevar o treaba dezastruoasa. Dar, e o treaba care face vanzari de sute de milioane de licente de Windows pe an. Sigur, asa se gandea si Kodak cand evaluau daca sa omoare business-ul de film in favoarea tehnologiei digitale si uite cat i-a ajutat sa mizeze pe “jackpot”.
    3. Aici MS isi poate incorda muschii pentru a face o treaba mai buna. Eu as spune chiar ca ar putea face o treaba mai buna decat face Google cu Android, si asta e deja pretty ok.
    4. Nu cunosc suficienta politica interna MS pentru a-mi da cu parerea.
    5. Hmm, da, fair, dar web-ul in sine este un concept fluid la ora actuala.

    As adauga ca orice platforma care challenge-uie cutumele de GUI si de workflow, necesita o curba de invatare destul de abrupta. Da, chiar si iOS. Noua ne-a luat mai bine de 6 luni de testare si adaptare pentru a decide ca iOS poate fi principala platforma pe care construim, asta presupunand extrem de multe WTF-uri si o regandire a multor detalii de workflow, precum si un plan de migratie care va dura spre 2 ani. Daca Win8 va fi sa fie revolutionar, va iesi cu lacrimi de sange. Altfel nu prea se poate.

    Reply to this comment

Avatar

Razvan

April 9th, 2012 at 5:59 pm

MS in ultimii ani, post vista mai ales, a aplecat mult urechea spre piata si la concurenta. Se vede ca au inceput sa accepte feeback si sa tina seama de el.
W8 va aduce interfata Metro pe toate deviceurile (pc, tableta, telefon), ceea ce e oarecum bine, e mai usor de utilizat. Ce ma deranjeaza e schimbarea brusca de interfata. Nici acum nu m-am obisnuit cu interfara Ribbon, iar metro ui in w8 mi se pare aiurea, fara meniul clasic de start.

Oricum, vrem nu vrem, viitorul e in cloud, cu totul in sync. Magazin de aplicatii MS va contine cred si aplicatii pentru desktop, probabil cu un software center precum cel din ubuntu. Am observat tendinta de control tot mai mare asupra aplicatiilor din partea dezvoltatorilor/comerciantilor, end-userul nu mai stie ce e ala kit de instalare, registrii, dll-uri…doar buton de instalare si dezinstalare. Sunt convins ca si MS va adopta o strategie similara pentru desktop, e un business profitabil sa faci un marketplace si sa iei comision de la developeri. Ar putea sa scada preturile, cel putin pt windows, sa isi creasca vanzarile, daca tot creste ecosistemul.

Oricum au invatat multe din greselile trecutului, IE e un exemplu bun in acest sens, IE care e in continuare lider pe piata browserelor, doar vine preinstalat pe os.

Reply to this comment

Avatar

Horatiu

April 10th, 2012 at 9:30 pm

Radu, in articol ai mentionat Skype ca un asset foarte important. Cum vezi rolul Skype in strategia Microsoft? Sa fie integrat in sistemul de operare, atat desktop cat si mobil (ca FaceTime de la Apple)? Sa fie un unique selling poing pentru Windows Phone? Sa-l faca un tool pentru important pentru enterprise?

Si inca 2 intrebari care invita la speculatii:
1) Crezi ca Windows Phone va prinde din urma Android, sau va ajunge macar la o cota de piata decenta?
2) Ce companii crezi ca ar putea sa cumpere Microsoft pentru a obtine avantaje strategice: RIM, LinkedIn, Twitter, alta?

Reply to this comment

Avatar

BiDragos Salageanu

April 18th, 2012 at 8:41 am

Doua miscari excelente zilele astea, de natura sa dea sperante proiectului Lumia (si, implicit, viitorului MS si Nokia in zona mobile computing): promptitudinea cu care Nokia a adresat problemele de conectivitate a lui L900, atat prin update firmware cat si prin refund policy, precum si decizia MS de a oferi upgrade gratuit la Windows 8 (RT, sau cum s-o numi varianta ARM) pentru utilizatorii de WP7. MS evita un posibil efect Osborne in urma anunturilor legate de W8 si confirma seriozitatea cu care abordeaza piata mobile. Nu peste mult timp, aceasta va fi piatra de incercare al insasi conceptului de persnal computing. Pana la urma s-ar putea sa avem o cursa cu trei cai, ceea ce este un lucru bun pentru toata lumea.

Reply to this comment

Avatar

Jan Lukacs

April 23rd, 2012 at 9:09 pm

Reply to this comment

    Avatar

    Radu

    April 24th, 2012 at 7:34 am

    Jan, intr-adevar istoria lui MSFT este ca a fost o supercompanie si a devenit un supermastodont. Am iubit si eu (pe bune) Microsoft, apoi am fost dezamagit crunt. Si am laudat cand era de laudat si am criticat cand era de criticat. Cred ca – spre binele tuturor, ca balansare a Apple si Google – Microsoft isi revine incet incet.

    In alta ordine de idei – frustrarile oamenilor dati afara sunt uneori (de obicei?) greu de perceput ca fiind nepartinitoare :-). Daca e sa ii asculti pe toti cei dati afara, toate firmele din lume sunt proaste iar ei sunt cei mai destepti, avand fara indoiala cheia de bolta intru salvarea companiei. Care, bine’nteles, fara ei se va duce pe apa sambetei. Putina moderare, zic.

    Reply to this comment

      Avatar

      Jan Lukacs

      April 24th, 2012 at 1:00 pm

      De acord, nici eu nu sunt fanul carcotelilor (mai ales in presa) insa omul pare sa scoata in evidenta cateva chestii punctuale si in adancul lui parca mai tine inca la MS.
      Daca mie mi-ar trimite cineva un memo in care cu lacks respect for authority probabil mi-as da demisia in minutul urmator. Cei care scriu memo-uri din acestea sa mearga sa lucreze in sectorul de stat.

      Reply to this comment

Avatar

Ovidiu

April 24th, 2012 at 11:20 am

Foarte adevarate cele mentionate in articol despre umilinta Microsoft, care a realizat ca nu mai e liderul absolut al industriei.
Razboiul de acum s-a transformat din traditionalul razboi Apple-Microsoft intr-unul mai amplu, pe mai multe planuri, cu mai multi actori.

Pe piata mobile Apple-Google-Microsoft, sa ne mentinem doar in zona de OS si aplicatii.
Pe piata motoarelor de cautare, eternul razboi pierdut cu Google.
Pe piata tehnologiilor de dezvoltare eternul razboi Visual Studio – lumea java / ruby/php.
Pe piata aplicatiilor online, din nou lupta cu Adobe, Yahoo, Google.
Pe piata OS pentru desktop razboiul cu MacOS si Linux.
Piata broswerelor, atat de disputata si ea.

Aproape in toate aceste segmente Microsoft este un actor important, dar nu #1. Asta da umilinta.

Reply to this comment

Comments on other blogs

Avatar

polimedia.us/fain

April 10th, 2012 at 6:47 pm

Microsoft se intoarce si se razbuna – Radu Georgescu…

” Microsoft nu mai este arogant. Nu mai crede ca este darul lui Dumnezeu pe pamant si ca tot ce fac ei este bine. Au inceput sa se uite in jur, sa accepte ca altii fac mai bine ca ei si sa execute in consecinta. Exercitiul asta de umilinta cred ca le …

Avatar

Microsoft se intoarce si se razbuna | Întreprinzători.ro

April 27th, 2012 at 7:14 am

[…] Vezi mai mult… Share Tags: microsoft […]

Add comment to Radu

  • adnana: I have just finished reading Bad Blood and it is just incredible. What I found it also incredible wa [...]
  • Florin Miron: As usually a cold shower from Radu. It's good and reasonable advice for entrepreneurs, not necessary [...]
  • Eduard: Excellent description on bitcoins, lol. and this was 4 years ago. [...]
  • Diana: Suntem in 2017 si se pare ca BTC inca se dezvolta. [...]
  • Flaviu Butean: Si eu folosesc 1Passoword, pe care il recomand mereu, cred ca este de un real folos. Nu stiu daca m [...]
Radu Georgescu
GECAD Group