Explanations about GECAD’s investments in Venture Connect

In: Entrepreneurship / 22 comments

12 Oct 2011

I announced a week ago that GECAD  was going to invest 50,000 Euro at every VentureConnect event in the next 3 years. 300,000 Euro in total. I received many questions and I would like to provide some clarifications.

1. Is it a prize or an investment?
It is most certainly an investment and definitely not a prize. We will invest money to get more at the end of a cycle. It is not a reward for a good academic project, but a way for us (GECAD and the entrepreneur together) to earn money. This means we will make sure that the company in which we invest has all the features necessary to make the probability of success greater. This means that we will then get involved more than just with money; we will also provide mentoring, advice, networking etc.

2. What is a seed investment in a startup: does the investor take full control and does the entrepreneur become a sort of employee?
No. The investor is looking to invest in a company that works without him, the investor’s contribution being made up of money, networking and advice. The execution part must remain with the entrepreneur. For this reason, the investor is looking to have probably 20-30% of the company (so, not full control), having, however, veto rights in the strategic area – I can elaborate if you wish. All the execution (and decision) remains naturally in the entrepreneur’s hands. And the entrepreneur, in order to make the company worthy of investment, must prove that he can execute the plan.

3. Why is an investment beneficial for a startup and when would be the right moment for an investment?
Companies – either startups or bigger companies – need investment for capital increase. This is what investment serves for. Companies that don’t need capital don’t need to come to Venture Connect. The best time for an investment is when payment (in percentages of the company) for the money obtained is the most favorable, and when the money obtained from the investment produce the most significant effect in the company’s growth.

4. Where did the GECAD initiative to invest 50,000 Euro for entrepreneurs who participate in VentureConnect come from? If a startup needs more than 50,000 Euro, what happens?
GECAD’s initiative is to invest in successful startups. We would have invested in any case in companies at VentureConnect (just as other investors will most probably do) if we had seen companies worth investing in. The announcement only came to show potentially participant companies that there is a commitment to invest, and investors aren’t coming like they were attending a play or to mock those who present their projects. If a startup needs more than 50,000 Euro there are two alternatives: a) GECAD never placed a limit on the amount, it only presented a minimum commitment; b) I am sure that if we invest 50,000 Euro, two more investors will join us and complete the amount. Seek the amount of money you need, don’t change your plan according to what we would like to hear…

5. What are the criteria according to which participants at Venture Connect are differentiated – what is GECAD looking for in the Romanian entrepreneurial sector?
Note the difference between the Venture Connect criteria and what GECAD is looking for. They don’t necessarily overlap and please don’t confuse Venture Connect with GECAD. Venture Connect is an initiative that aims to bring investors face to face with companies that are looking for investment. It targets companies that are looking for 200,000 Euro or more and that already have a business. In the room, in front of companies that have 7 minutes for a presentation, there will probably be 40 investors who are looking to assess if they should invest in that project or not. Each investor has his own criteria that may or may not overlap with Venture Connect’s criteria. One of these investors is GECAD who is looking for software, internet or eCommerce, a sustainable business concept, an innovative product or service which is at least in pilot phase if not already in production, a potential for international development and, of course, a team that can make it all possible.

6. What are GECAD’s objectives?
The same as any investor’s: GECAD is looking to invest money and skill to obtain more at the end of an investment cycle.

7. Why 50,000 Euro and not more?
This is the amount GECAD undertakes to invest. If there are projects that need more than that, we can invest more or attract other investors. This amount which we have already reserved shows the confidence we have in the fact that Venture Connect will attract strong and surefooted companies.

8. If we have a product, will GECAD get involved to promote/sell it?
Not at all. GECAD invests money, networking and advice in companies that can do the rest by themselves.

9. What if you don’t find a good project?
We will not invest for the sake of investment. The money doesn’t just disappear; it is transferred to the next event, when we will try to invest 100,000 Euro.

I don’t know if I managed to summarize in a few questions and telegraphic answers all the discussions of these past couple of days. If you have any other questions, please ask them and I promise I’ll answer as usual – out in the open 🙂

(English version by Teodora Popescu)

Original Romanian version

Explicatii la investitiile GECAD in cadrul Venture Connect

Am anuntat de vreo saptamana ca GECAD  va investi cate 50,000 Euro la fiecare eveniment VentureConnect, in urmatorii 3 ani. In total 300,000 Euro. Am primit multe intrebari si as vrea sa ajut cu ceva lamuriri.

1. Este un premiu sau o investitie?
Este fix o investitie, nicidecum un premiu. Vom investi bani pentru a obtine mai multi la sfarsitul unui ciclu. Nu este o rasplata a unui proiect academic bun, ci un mod pentru noi (impreuna, GECAD si antreprenorul) de a castiga bani. Asta inseamna ca ne vom asigura ca firma in care vom investi va avea toate caracteristicile pentru ca probabilitatea de succes sa fie mare. Asta inseamna ca ne vom implica apoi mai mult decat doar cu bani, ci si cu mentoring, sfaturi, networking, etc.

2. Ce inseamna o investitie seed din partea unui investitor intr-un startup: preia investitorul tot controlul, iar antreprenorul devine un fel de angajat?
Nu. Investitorul cauta sa investeasca intr-o companie care sa functioneze fara el, aportul investitorului fiind in bani, networking, sfaturi. Executia trebuie sa ramana la antreprenor. Din aceasta cauza investitorul se uita sa aibe probabil 20-30% din companie (deci nu control), avand totusi ceva drepturi de veto in zona strategica – putem detalia daca doriti. Toata executia (si decizia) ramane in mod firesc la antreprenor. Care, pentru ca firma sa fie “investibila”, trebuie sa demonstreze ca poate executa planul.

3. De ce este o investitie benefica pentru un startup si care ar fi momentul proprice?
Companiile – fie ele startup sau mai maricele – au nevoie pentru crestere de capital. La asta ajuta investitia. Companiile care nu au nevoie de capital nu au nevoie sa vina la Venture Connect. Momentul cel mai potrivit este acela in care plata (in procente de companie) pentru banii obtinuti este cea mai favorabila. Si banii obtinuti in urma investitiei sa produca cel mai mare efect in cresterea companiei.

4. De unde a pornit initiativa GECAD de a investi 50.000 Euro pentru antreprenorii care participa la VentureConnect? Daca un startup merita mai mult decat 50.000 euro, ce se intampla?
Initiativa GECAD este de a investi in startupuri de succes. Am fi investit in orice caz in companii de la VentureConnect (asa cum o vor face probabil si alti investitori) daca am fi vazut companii care sa merite. Anuntul a venit doar sa arate companiilor potential participante ca exista un “commitment” de a investi, nu se pune problema ca investitorii sa vina ca la teatru sa faca “misto” de prezentatori. Daca un startup are nevoie de mai mult de 50,000 Euro exista doua alternative: a) GECAD nu a limitat niciodata suma, acesta a fost un commitment minim b) sunt sigur ca daca noi investim 50,000 Euro vor mai fi inca doi investitori care sa se alature si sa completeze eventual suma. Cautati suma de care aveti nevoie, nu modificati planul vostru in functie de ce am vrea noi sa auzim…

5. Care sunt criteriile de diferentiere pentru participantii in cadrul VentureConnect – ce cauta GECAD in sectorul antreprenorial de la noi?
De remarcat diferenta intre criteriile Venture Connect si ce cauta GECAD. Nu este neaparat o suprapunere, si va rog mult nu confundati VentureConnect cu GECAD. VentureConnect este o initiativa care isi propune sa aduca fata in fata companii care cauta investitie si investitori. Se adreseaza companiilor care cauta 200,000 Euro sau mai mult, care au deja un business. In sala, in fata companiilor care au 7 minute pentru o prezentare, vor fi probabil 40 de investitori care toti se uita sa aprecieze daca sa puna bani in proiectul respectiv. Fiecare dintre investitori are criteriile proprii, care se suprapun sau nu cu criteriile VentureConnect. Unul din acesti investitori este GECAD, care cauta software, internet sau ecommerce, un concept de business sustenabil, un produs sau serviciu inovator, aflat macar in faza de pilot daca nu deja in productie, un potential de dezvoltare international si, bineinteles, o echipa care sa poata face totul posibil.

6. Care sunt obiectivele GECAD?
Aceleasi cu ale oricarui investitor: cauta sa investeasca bani si pricepere, pentru a obtine la sfarsitul unui ciclu investitional mai mult.

7. De ce 50,000 Euro si nu mai mult?
Aceasta este suma pe care GECAD o comite. Daca vor exista proiecte care sa aiba nevoie de mai mult, vom putea investi mai mult sau atrage investitori suplimentari. Suma aceasta pe care noi am rezervat-o deja arata increderea pe care o avem in faptul ca la VentureConnect vor veni companii care sa fie tari pe picioare.

8. Daca noi avem un produs, se baga GECAD sa il promoveze/vanda?
Nicidecum. GECAD investeste bani, networking si sfaturi intr-o companie care poate face restul singura.

9. Ce faci daca nu gasesti un proiect bun?
Nu vom face investitie doar de dragul investitiei. Banii nu dispar, ci se muta pentru evenimentul urmator, unde vom incerca sa investim 100,000 Euro

Nu stiu daca am reusit sa sintetizez in cateva intrebari si raspunsuri telegrafice toate discutiile avute in ultimele zile. Orice intrebari mai aveti, va rog sa le puneti si promit raspunsuri ca de obicei – pe fata 🙂

Comments

Avatar

Andrei Diaconu

October 12th, 2011 at 5:53 pm

Banuiesc ca se va trata personalizat pe fiecare proiect, dar cum se trateaza cazul in care antreprenorul nu atinge obiectivele propuse?

Reply to this comment

    Avatar

    Radu

    October 12th, 2011 at 6:02 pm

    Sunt doua subiecte separate in intrebarea ta:
    1. In timpul negocierii, de obicei antreprenorul cade in urmatoarea capcana: in dorinta de a obtine o evaluare a companiei (pre-money, vezi postul meu cu aritmetica investitiei) cat mai mare, si din credinta serioasa ca poate face foarte multe, incepe sa se arunce la planuri foarte ambitioase. Investitorul discounteaza aceste planuri foarte serios (are in tot cazul mai multa experienta) si ofera o alta evaluare. Antreprenorul insista si atunci structura investitiei devine cam asa: pentru banii pusi in firma, in vestitorul primeste un procentaj mai mic (cel dorit de antreprenor), cu observatia ca in cazul in care nu se intampla in anul urmator anumite targeturi (cele promise), procentul se modifica radical in favoarea investitorului. As vrea sa va atrag atentia ca asta este un model perdant pentru ambii, caci investitorul isi doreste un antreprenor fericit, nu 100% dintr-o companie de care nu trage nimeni.
    2. Daca firma nu performeaza, la nivelul Boardului se iau anumite decizii, la care participa bineinteles si investitorul. Va asigur ca experienta acestuia va aduce beneficii clare, mai ales in cazul mentionat de tine – cand lucrurile nu merg bine.

    Reply to this comment

Avatar

Bogdan Ionita

October 12th, 2011 at 6:29 pm

Succes si inspiratie in alegerile facute 🙂

Reply to this comment

Avatar

Iulian Andrei

October 12th, 2011 at 7:36 pm

Sunt cateva evenimente de genul acesta cum ar fi NetCamp, chiar si locuri dedicate scopului, Hub Cafe, au aparut si “evanghelisti” ai genului antreprenor cum ar fi Vlad Stan, in fond ideea aceasta nu este eminamente nou, dar vine pe o latura mai interesanta, anume credibilitatea.
Spun “credibilitate” sau “bona fide” pentru ca se stie ca locurile sus mentionate ar fi de fapt “aspiratoare de idei”, locuri de unde zeci si zeci de idei interesante au fost deturnate “de-a gata” prin tot felul de competitii si evenimente unde castigatorii premiilor in pornirea afacerii erau alesi in mare procent nu in functie de valoarea ideii ci mai ales poate chiar decisiv eligibil, echipa care sustinea ideea.
Poate ca ar trebui mai multa atentie in garantarea ca ideile nu vor fi “suflate”, vorbesc in general, nu in cazul in speta, este binecunoscut apetitul romanilor de a imita o idee de succes (cum ar fi site-urile de promotii online), poate ca ar trebui mai mult incurajata “ideea de afacere” decat “echipa cu care se face afacerea”.
Poate ca este doar paranoia, dar majoritatea prietenilor mei cocheteaza cu “freelance”-ul si startup-uri ratate, poate ar trebui sa nu ne mai vindem ideile la orice conferinta sau concurs care da un piscot si o cafea…

Reply to this comment

    Avatar

    Radu

    October 13th, 2011 at 12:44 am

    Iulian, cred ca am spus asta de 1000 de ori: daca ceea ce ai tu este o idee, pe care poate sa o “fure” cineva intr-o conferinta, atunci crede-ma ca nu ai nimic. Trebuie sa ai ceva mai mult decat ideea: trebuie sa stii cum se face ceva, sa cunosti piata, sa ai banii, sa ai echipa, iti trebuie ceva mai mult decat ideea. O idee nu este ceva in care sa investeasca cineva. O idee nu conteaza. Executia insa, da.
    Pe de alta parte, crezi ca cei 40 de investitori din sala nu au alta treaba decat sa se apuce de antreprenoriat????? Antreprenoriatul este o chestie complicata si foarte diferita de investitie (nu ca invetitiile ar fi usoare). Sa te apuci sa conduci o companie este o alta meserie si nu ai cum sa le faci pe amandoua.
    In tot cazul, destul cu povestile. Una peste alta, daca tu crezi ca cineva iti va fura ideea, mai bine nu veni acolo. Pierzi timpul si tu si ceilalti.

    Reply to this comment

    Avatar

    Horatiu Mocian

    October 13th, 2011 at 9:05 am

    Iulian, sunt de acord cu Radu in privinta asta. Daca ai o idee care crezi ca poate fi furata la o conferinta, cel mai bine e sa lucrezi la implementarea ei, si sa o prezinti public doar cand ai ceva solid de aratat. Astfel, va fi mult mai greu pentru altii sa-ti fure ideea, si vei face si o impresie foarte buna investitorilor (carora le place sa vada antreprenori care au capacitate de executie, exact cum a scris Radu in acest post).

    De asemenea, daca te uiti la cele mai de succes companii de tehnologie, multe au rafinat idei existente (Google, Facebook), nicidecum nu au venit cu idei revolutionare. Deci as zice ca ideea reprezinta 1% din valoarea unei companii (cred ca Radu ar zice 0%).

    Reply to this comment

      Avatar

      Iulian Andrei

      October 14th, 2011 at 11:38 am

      Dupa mine In IT ideea este mult mai valoroasa decat managementul, mai ales acum cand aproape oricine isi face firma de IT, imi cer scuze daca am parut rautacios sau “hater” sau “trol” dar asta este principalul motiv pentru care multi tineri cu idei geniale ezita sa porneasca o afacere noua in aceste incubatoare, care exista deja in Romania in multe forme, am enumerat mai sus, problema principala ramane credibilitatea pentru ca este intradevar foarte importanta suma, persoana care o garanteaza, asupra acestui fapt nu are nimeni nici un dubiu, domnul Radu Georgescu este o personalitate de succes in IT-ul romanesc de mare calibru si nu o vedeta de carton cum sunt multe din cele care prolifereaza online, dar “mecanismul”, sau “sistemul” Venture Connect nu este suficient de transparent, de asta ma plangeam de limba engleza.
      Imi cer scuze daca am deranjat sau suparat pe cineva aici, dar astea sunt probleme reale frecvente de partea celor care vor sa porneasca o afacere in IT, sistemul, credibilitatea si transparenta sistemului… programatorii sunt oamenii care sunt pacaliti frecvent.

      Reply to this comment

        Avatar

        Andrei Diaconu

        October 14th, 2011 at 3:58 pm

        Iulian,

        Eu am o firma de IT, aud in fiecare zi ideile clientilor, avem si noi ideile noastre care credem ca vor revolutiona sau ca vor aduce cel putin un business profitabil.

        Acum, faptul ca am o idee sau ca stiu sa o implementez tehnic nu inseamna mare lucru, ai nevoie de oameni de marketing, de buget de promovare, de oameni cu know-how in domeniul respectiv. Si chiar daca ai toate resursele la indemana, ai nevoie de bani cu care sa sustii asta pe termen lung, o strategie clara si o serie de oameni care sa inteleaga ideea, sa lucreze pentru ideea ta si sa se adapteze usor.

        Asta inseamna foarte mult efort intelectual, efort financiar, know-how, networking si noroc. Sunt multi oameni de idei pe planeta asta, dar putine sunt cazurile de succes. Faptul ca ai o idee buna reprezinta o rezolvarea unei singure variabile intre multe altele si in majoritatea cazurilor nu e suficient, nu inseamna nici macar 5%.

        Si cunosc multi oameni din industrie care au avut o idee buna, executie buna, dar in final au ajuns cu un proiect ratat pentru ca nu au gasit clienti si nu au generat profit.

        Eu nu reusesc sa-mi implementez ideile mele in contextul in care am o firma profitabila de 10 angajati si suntem suficient de dedicati ca sa rezolvam TEHNIC orice problema, asta pentru ca am lipsuri pe alte planuri.

        Ideea nu e totul, desi da, exista un risc pe care-l cataloghez minor, ca cineva care are bani, know-how, oportunitatea si o experienta de business solida in domeniu sa implementeze ideea. Asta este un caz exceptional si foarte rar.

        Reply to this comment

          Avatar

          Iulian Andrei

          October 14th, 2011 at 8:53 pm

          De acord cu Dvs, imi place perceptia dlui Radu Georgescu si ii citesc frecvent aparitiile in media, imi place cand spune ca in Statele Unite “se intampla” si nu intampina atat de multe oprelisti ca in Romania, nu atat din partea sistemului de stat cat din partea oamenilor care cu multa delicatete nu ii califica “neseriosi” ci doar ca “proiectele dureaza si se implementeaza greu”. Sunt un bun cunoscator al culturii americane unde seriozitatea si o strangere de mana este mai valoroasa decat o semnatura si o stampila pe un contract, la noi insa capitalismul este mai primitiv decat capitalismul nostru interbelic (ca gandire bazala), gandirea noastra si acum sufera de comunism si faza aceasta intermediara se numeste “spaga” sau “imi iese si mie ceva?”, romanul mananca gaina care face oua de aur de foame.
          Ei bine, acest “ce imi iese si mie?” care se interpune practic “viruseaza” tot acest parcurs, demersul domnului Radu Georgescu este unul foarte curajos si ii urez sincer ca impreuna cu cei care participa la Venture Connect sa reuseasca, din ce estimez, prea curand nu o sa fie un succes, insa pe termen lung cred ca este un succes garantat, o buna parte depinde insa de transparenta si claritatea mesajului care il transmite, chiar daca va trebui sa o repete de 10,000 de ori.

          Reply to this comment

        Avatar

        Radu

        October 14th, 2011 at 4:37 pm

        Iulian, in primul rand iti multumesc pentru schimbarea de ton.
        Legat de subiect in sine, putem spune ca agreem impreuna sa nu fim de acord. De asta este lumea frumoasa, pentru ca putem sa nu fim de acord pe diferite subiecte. Vor exista intotdeauna oameni care sa aibe incredere in investitori si oameni care sa pastreze ideea pentru ei.

        Reply to this comment

    Avatar

    Serban

    October 13th, 2011 at 9:21 am

    @Iulian – ideea tu sau ideea mea nu valoreaza nimic.

    Cunosti multa lume care face freelance si au startup-uri ratate … si eu la fel. Insa faptul ca ai avut un start-up ratat nu este un lucru rau atat timp cat ti-ai invatat lectia si nu mai repeti greselile. Este de apreciat cand cineva isi asuma responsabilitatea de a fi antreprenor.

    Multa lume face freelance pentru ca nu poate sa lucreze in echipa. Cheia antreprenoriatului este lucrul in echipa. Nu poti sa faci o afacere de unul singur, aceasta conceptie este falsa. Poti sa o incepi tu singur, dar iti trebuie mai multi oameni sa o scoata la lumina.

    Vei observa ca investitorii se uita foarte atent la persoanele implicate intr-un proiect ce solicita finantare, practic ele constituie garantia ca proiectul poate avea succes. Eu personal nu as porni la drum decat daca as avea langa mine cel putin un om orientat pe vanzari care sa identifice bine cererea si potentiali clienti (asta in caz ca nu sunt eu in stare).

    Reply to this comment

Avatar

Iulian Andrei

October 12th, 2011 at 7:50 pm

A, si inca o mentiune: este foarte iritant sa vezi asemenea proiecte in limba engleza cand limba oficiala si cea in care visam este romana. Si noi stim engleza bine dar este deja … prea.. engleza asta…. poate primim o explicatie de ce in engleza cand noi am invatat sa gandim in limba romana? Adica mi se pare ca ne vindem sufletul pe bani…

Reply to this comment

    Avatar

    Radu

    October 13th, 2011 at 12:48 am

    Realitatea este ca limba in care facem business este engleza, chiar daca visam in romana. Si mergem la VentureConnect sa facem business. Foarte probabil ca la intalniri de genul “cenaclu” sa povestim si sa visam in romana. Pe de alta parte, daca ai urmatrit un pic actiunea, VentureConnect este un proiect international, la care vin si companii din strainatate. Ar fi interesant de convins companii din cehia de exemplu sa prezinte in romana. La fel, mereu tipam ca vrem sa aducem investitori in Romania. sa vina cu banii lor. Dar sa le facem prezentari in romana 🙂
    Iulian, gandeste-te un pic inainte sa faci afirmatii.

    Reply to this comment

Avatar

Eugen

October 13th, 2011 at 8:28 am

Salut,
Celor care au proiecte IT și caută investiții de acest gen eu nu pot să le dau nici un sfat așa cum nu am nici o experiență practică în asta. În schimb, pot să recomand o carte foarte bună – Founders at Work – Stories of Startups’ Early Days
http://www.amazon.com/Founders-Work-Stories-Startups-Problem-Solution/dp/1430210788/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1318486666&sr=8-1
Legătura cu acest articol? cea mai directă, cam 95% din istorioare povestesc despre relația- triunghi antreprenori – proiect – investitori.
Citiți, informați-va și cânțăriți de 1000 de ori înainte de a accepta bani din exterior. Faza e mai ales că trăim in 2011, când tehnologiile sunt mai accesibile pentru oricine ca oricând!!!! Vrei un server VPS ? 19$ / lună și poftim. Vrei un domeniu ? 8 $ pe an! Vrei proiect ? muncește 2-3 ore relaxat pe zi seara după muncă și te asigur că timp de un an ridici orice. Vrei marcheting? internetul este prietenul tău !
50k sau 100k îți schilodești copilul (da, da, așa-i zic eu), intri în datorie, cumperi presiune și deadlineuri… în fine.

Reply to this comment

Avatar

Iulian Andrei

October 13th, 2011 at 9:22 am

Multumesc pentru raspuns, raman insa la aceiasi parere ca ideea de business poate fi subtilizata de catre cei mai “meseriasi” si cazurile sunt de la Apple v.s. Microsoft pana la idei marunte, exact ca in fabula “Cuiul”, “insa vezi, nu m-am gandit”…
Consider ca daca cineva are o idee buna de afacere o poate porni singur, de la 0, este pacat sa alimentezi cu inspiratie pe altii care nu au imaginatie decat sa numere banii, ca bijnitarii.
Bijnitar este un cuvant derivat din englezescul businessman.

Reply to this comment

Avatar

Ciprian Stavar

October 14th, 2011 at 1:00 am

Recent am văzut o imagine foarte sugestivă pentru ce înseamnă ca tu, antreprenor, să apelezi la investiție, fie că este vorba de seed money sau de VC, runda A, B sau C… Cred că un aspect important al investiției este TOCMAI presiunea și șutul în cur pe care îl primești (aceasta era imaginea cu pricina). Cu siguranță un business angel nu este just an angel, acea persoană care îți va pune în mână sau buzunar ceva bănuți pentru super-mega idee pe care o ai. E un contract bilateral, dacă înțelegem contract și bilateral. Trebuie să livrezi, iar investiția va veni dacă tu poți face dovada sau măcar impresia că vei livra.

Eugen pune o problemă cumva interesantă. Îmi permit să o reformulez: dacă tu crezi că e mai fair pentru tine să stai în zona de confort, să te lamentezi că viața e nedreaptă și grea și că sunt unii care face bani pe nedrept atunci așa e. Ceea ce nu înseamnă că sunt OK cu atitudinea lui Eugen. În schimb Iulian sare calul rău de tot. După ce Radu Georgescu face o chestie de commitment, vine unul să povestească de bijnițari. Pentru că prefer ca dl. Iulian Andrei să mă urască pe mine decât pe Radu. Eu cred că ar trebui să spunem BRAVO RADU. Cine este următorul?

Este inițiativa lui Radu un CSR de babe la sfintele moaște? Nope. E business 99,99%. Și un mic procent de duș rece: fraților, haideți că se poate. Uite, eu o demonstrez. La fiecare 50k băgați de Radu bag și eu 1k. Pentru că eu cred în discernământul lui. Ok, e un raport de 50:1 pentru că nu am forța lui. Dar fac și eu un commitment 🙂 Hmm? Mai vin 49 de oameni lângă mine să dublăm oferta?

Reply to this comment

Avatar

Alexandru Alecu

October 16th, 2011 at 12:31 am

In postare se mentioneaza ca Gecad “cauta software, internet sau ecommerce” cu “un potential de dezvoltare international “. Desi termenul de ecommerce include, dupa unii autori, si alte afaceri decat un magazin online cu vanzari de produse, am o intrebare legata tocmai de acest tip de site-uri. Gecad ia in considerare, pentru a investi, si magazinele online cu vanzari de produse care, deocamdata, isi propun sa creasca pe piata din Romania? E realist ca un astfel de magazin online sa iasa in afara granitelor inca din primii 2-3 ani cu o investitie de 50.000 euro? Multumesc

Reply to this comment

    Avatar

    Radu

    October 16th, 2011 at 5:36 am

    Alexandru, raspunsul scurt este “NU”. Un magazin cu vanzare online nu este dupa parerea mea “ecommerce”, ci un magazin. Modelul de business principal este revanzarea de produse, iar faptul ca promovarea si comanda se face pe internet – desi o chestie senzationala – nu schimba foarte multe din model. Acesta este si motivul pentru care, desi am detinut ePayment, nu am investit in nici un magazin online. Putem detalia daca vreti.

    Reply to this comment

Avatar

Radu Iovita

November 24th, 2011 at 11:07 am

Salut!

Radu, sunt foarte curios sa stiu parerea ta, la cald, cu privire la eveniment in general; am reusit sa citesc cate ceva in presa dar dincolo de pozitii oficiale sunt interesat sa vad daca percepi evenimentul ca pe o reusita; probabil ca pe masura ce subiectul se va dezvolta voi mai posta… o zi buna!

Reply to this comment

Comments on other blogs

Avatar

Evenimente pentru antreprenori si startup-uri | Tudor Iacob

November 5th, 2011 at 12:36 pm

[…] investi cate 50.000 EUR la fiecare eveniment, deci in total 300.000 EUR in 3 ani. Mai multe detalii aici. Deadline-ul pentru aplicare este 11 […]

Avatar

Capitalul de risc | Euroinnovation

May 4th, 2012 at 5:06 pm

[…] zona inițiativelor private. Venture Connect este un proiect dezvoltat de o serie de antreprenori (Radu Georgescu-Gecad, Florin Talpes – Bitdefender, Marius Ghenea-PC Fun sa) cu un profil public pregnant datorită […]

Add comment to Iulian Andrei

  • adnana: I have just finished reading Bad Blood and it is just incredible. What I found it also incredible wa [...]
  • Florin Miron: As usually a cold shower from Radu. It's good and reasonable advice for entrepreneurs, not necessary [...]
  • Eduard: Excellent description on bitcoins, lol. and this was 4 years ago. [...]
  • Diana: Suntem in 2017 si se pare ca BTC inca se dezvolta. [...]
  • Flaviu Butean: Si eu folosesc 1Passoword, pe care il recomand mereu, cred ca este de un real folos. Nu stiu daca m [...]
Radu Georgescu
GECAD Group